Cum să mănânci sănătos atunci când iei masa în oraș?

Larisa Rusu, nutriționist-dietetician

Mesele în oraș pot fi o provocare atunci când dorim să scădem în greutate sau să avem o alimentație sănătoasă. Avem impresia că tot ceea ce vom găsi la restaurant, va fi nesănătos, nociv și nepotrivit pentru noi.

Aţi putea fi influenţaţi sau presaţi să comandaţi ceea ce comandă ceilalţi de la masă, să mâncaţi sau să beţi alcool tot atât de mult ca şi ceilalţi meseni. Probabil v-aţi putea simţi stânjeniți să comandaţi o salată ca fel principal, să lăsaţi o parte din mâncare în farfurie sau să nu serviţi desert, cum o fac ceilalţi. Acestea sunt doar idei greșit întipărite în subconștientul nostru. Atunci când ieșim în oraș, suntem resposabili de propriile noastre decizii!

Weekendurile sunt momentele potrivite să petrecem timpul cu prietenii și familia. Cum putem face acest lucru? Luând masa în oraș, într-un mediu liniștit, ambiental și plin de energie pozitivă.  Dar cum putem să avem totodată o alimentație sănătoasă?

 

Sfaturi pentru a mânca sănătos când ieșim în oraș:

  • Poți vizualiza meniul restaurantelor de acasă, atunci când decizi unde să ieși. În felul acesta, vei putea alege un restaurant cu mâncare de calitate, unde poți opta și pentru meniuri sănătoase.
  • Alege variante care conțin și legume: fie că optezi pentru legume gatite alături de o bucată de carne sau alegi să comanzi o salată extra, acestea poti fi tipsurile cele mai accesibile și ușor realizabile.
  • Comandă apă, în detrimentul sucurilor carbogazoase. Este tentant, în special acum pe peioade verii să bem ceva răcoritor, dar de cele mai multe ori nici nu avem idee cu cât exces de zahăr vin băuturile racoritoare la pachet. Comandarea apei va fi mereu o variantă sigură și sănătoasă. Totuși, dacă dorim ceva mai specific, putem opta pentru diferite freshuri sau limonade, fără adaos de zahăr.
  • Evitați să alegeți preparate cu multe sosuri. Acestea pot conține calorii ascunse și fără să ne dăm seama, ajungem să ingerăm mult prea multe calorii în comparație cu necesarul nostru caloric.
  • Nu e obligatoriu să mâncăm tot din farfurie. Deseori cantitățile de la restaurante sunt mult prea mari, tocmai pentru a mulțumi clientul și pentru a-l face să mai revină în locație. Consumați doar cât simțiti că aveți nevoie, iar restul lasati-l în farfurie. Dacă ați mai avut o vizită precedentă la restaurant și știți că sunt porții exagerat de mari, puteti împărți preparatul cu una dintre persoanele de la masă.
  • Nu comandați desert imediat după masa principală. Câți dintre noi nu au acesti obicei? Doar că ne facem mai mult rău decât bine. Între o masă și o gustare, e nevoie de 2-3 ore pauză. Chiar dacă desertul va fi considerat “gustare”, este indicat totuși să lăsam o pauză între acestea doua și să ii oferim stomacului nostru timp de digestie. Consumând desertul imediat după masa principală, vom aduce doar calorii extra. Tot ce este extra pentru organismul nostru, se va depozita în țesutul adipos.
  • Îndepărtați grăsimea vizibilă de pe bucățile de carne. Chiar dacă unele restaurante păstrează grăsimea vizibilă pe bucata de carne tocmai pentru a-i da o aroma mai specifică, îndepartați-o atunci când o consumați. Carnea deja are în compoziția ei lipide necesare organismului nostru, nu mai e nevoie și de grăsime extra.

Recomandarea noastră este să nu ne limităm viața, să fim liberi, să luăm decizii sănătoase pentru noi, cât și penru cei din jur. Chiar și atunci când vine vorba de alimentație… putem fi un exemplu pentru ceilalți.